söndag 9 februari 2014

Valdes igår till första namn på fullmäktigelistan i Borås

Vill tacka medlemmarna för förtroendet att få stå på plats ett på Miljöpartiet de Gröna i Borås kommunfullmäktigelista!

Jag ser fram emot en rolig och spännande valrörelse. Det är min andra valrörelse som första namn och jag har lärt mig en del ytterligare sedan dess. Jag är glad över att Hanna Bernholdsson valdes till andra platsen och jag ser att vi kommer kunna komplettera varandra på ett utmärkt sätt som miljöpartiets två första namn. Vi har ju redan samarbetat bra i ledningsgruppen, AU och dessutom har jag försökt vara lite av en mentor för henne (eller var det tvärt om). Tycker vi har fått ihop en riktigt bra lista i sin helhet, med mycket engagemang och kompetens.

Nu när listan är satt är det dags att ta nya tag i valrörelsearbetet och börja bygga ihop det laget som vi kommer att vinna valet med. Det finns otroligt mycket kompetens både bland medlemmarna, i den nya ledningsgruppen och på fullmäktigelistan som vi måste använda oss av på bästa sätt under valrörelsen. Jag tror att vi kommer göra en fantastisk valrörelse och få ett än större mandat att driva grön politik efter valet 2014.

Så kom igen, nu vinner vi valet! 

Tom Andersson och Hanna Bernholdsson toppnamn för mp i Borås
Tom och Hanna valda att leda miljöpartiet i Borås till valvinst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar