måndag 15 mars 2010

livsval

Jag har alltid valt att gå den väg som känns bäst för mig och valt studier, jobb och fritidsaktiviteter som jag tycker om och som har utvecklat mig. Jag har läst kurser i filosofi, arkeologi, och företagsekonomi bara för att jag tycker att det har givit mig något som människa.

Sedan jag började med politik 2006 har jag utvecklats enormt mycket både som politiker och som människa och jag har nu insett att det är politik jag vill syssla med. Att hålla på med politik på den mellannivån jag arbetar på är dock inte så lätt, det innebär de flesta veckorna att man behöver lägga mer än 40 timmar i veckan på politiken medan man endast får ersättning för ett fåtal av dessa. Därför har jag även haft mitt egna företag för att kunna försörja mig. Man inser kanske då att tiden blir knapp för både politiken och företagandet och så har det faktiskt varit.

Därför kommer jag avveckla större delen av mitt företagande för att satsa på politiken, valrörelsen och vidare studier. Min ambition är att hjälpa miljöpartiet i Borås till ett fantastiskt val 2010 och kommer att arbeta oavlönat med valarbete fram till valet.

Vi ses i valrörelsen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar