onsdag 25 januari 2012

Tom Andersson - student igen

Fick idag reda på att jag kommit in på samhällsvetenskap I på distans via högskolan i Dalarna. Kursen är på 30 poäng på heltid och håller på fram till sommaren.

Jag har alltid tyckt om att plugga men har aldrig gjort det för betygen utan mer för att jag vill lära mig intressanta saker. Därför har jag läst lite olika saker på högskolan, bland annat dataingenjör, filosofi, arkeologi och företagsekonomi. Jag strävar efter att utveckla mig själv och mina kunskaper att nu bli student igen är nästa steg i min personliga utveckling.

Jag har ganska hög grundkunskap i de ämnen som ingår i kursplanen så jag hoppas att jag kan klara kurserna utan att behöva lägga ner så mycket tid om en heltid på detta. Det blir ju lite tufft då kommunalrådsarbeter motsvarar minst 150% arbetstid men det ska nog gå.

2 kommentarer:

  1. Kul att du ska plugga på HDa, hoppas att studierna kommer att passa dig och att nätstudier ska funka.

    Du får höra av dig om det skulle vara så att några problem skulle uppstå.

    Allt gott

    Jan Svärdhagen
    Högskolan Dalarna

    SvaraRadera