måndag 23 januari 2012

Upp till bevis Alliansen i Borås!

En gång om året går allianspolitikerna i Borås upp i Fullmäktiges talar stol under budgetdebatten och proklamerar stolt allt dom minsann också är miljöpartier. Något konkret förslag i budgeten har dom inte men dom försäkrar att dom skall återkomma i frågan. Jag hälsade dom välkommen på "banan" och så fram emot att få se det som så få har sett, en miljöpolitik från alliansen. Vissa kallar borgarnas miljöpolitik för loch ness monstret, alla har hört talas om den, ingen har sett den och troligtvis finns den inte alls.



Finns det något i Loch Ness?

Under följande år efter budgetdebatten visar det sig att det här med miljö inte är någon prioriterad fråga bland allianspolitikerna i Borås. Den senaste frågan var frågan om vegetarisk matdag i skolan. Problemet är tyvärr inte bara att alliansen inte vill göra något utan att dom inte ens förstår frågan. Och om man inte förstår miljöfrågorna hur kan man då driva dom? Under de senaste åren har jag träffat många politiker från andra kommuner i olika sammanhang och kan berätta att et finns flera kommuner där alliansen för en utmärkt miljöpolitik så problemet verkar vara Borås specifikt.

Fram till nästa budgetfullmäktige är det upp till bevis för Alliansen i Borås! visa att ni har någon miljöpolitik, jag skulle bli den första som biföll en bra miljöpolitiskt förslag från er och jag hoppas verkligen att något sånt förslag kommer.

Idag kom min debattartikel med i bt. Det rapporterades även från ks behandling av vegetarisk matdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar