tisdag 11 maj 2010

Sociala medier #msmboras

Idag ägde då "mötesplats sociala medier" rum i Borås. Föreläsningar av många bra föreläsare med sociala medier i fokus. Många av föreläsarna var riktigt bra och uppslutningen av runt 50 politiker från Borås stad skulle jag vilja säga var hyfsad. Jag håller själv på en del med sociala medier, IT-strategi och sökmotoroptimering (SEO) för miljöpartiet i Borås inför valet.

Trots att föreläsningarna var bra saknades det dock något som var direkt användbart av mig, detta på grund av att nivån var mer inriktad mot nybörjare. Dock fick jag några nya tankar kring interaktivitet som jag tänkte försöka implementera i strategin och bygga vidare på.

Jag hoppas dock att mina partivänner som ännu inte har skaffat facebook, twitter och blogg nu ska inse vikten av det och registrerar konton. Annars anordnar jag interna utbildningar i ämnet vid flera tillfällen innan valet. Förhoppningsvis kommer det den 29/5 vara många som kommer på utbildning i Borås från både Sjuhärad och Skaraborg, då tänkte jag kickstarta valrörelsen på nätet och hjälpa våra nya bloggare, twittrare och facebook användare några lätta grunder i sökmotoroptimering mm.

Vi ses på nätet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar