fredag 28 juni 2013

Vad vill du som Boråsare att jag ska göra?

Jag vill att ALLA i Borås Stad ska kunna komma med goda idéer till budgeten! Demokrati är inte något som skall finnas bara på valdagen!

Detta är ett initiativ för att öka medborgarnas inflytande över budgetarbetet. Jag tycker att det är viktigt med en levande demokrati där medborgarna får ett inflytande på riktigt, men det är också för att försöka ta vara på alla de goda idéer och den kompetens som finns i Borås Stad.

I höst görs budgetarbetet i Borås och fram tills att budgeten är klar finns det möjlighet att påverka. Ju längre processen har gått blir det dock svårare och svårare att komma med nya förslag. Jag vet att det finns många boråsare som sitter inne med tankar och idéer på vad vi politiskt bör göra nästa år. Nu är det dags att framföra de förslagen, den chansen tycker jag ni borde ta! Förslagen bör vara inskickade första veckan i september.
 




Det hela är mycket enkelt, man skriver helt enkelt in sitt förslag i ett formulär och trycker på skicka.

Formuläret hittar du längst upp på sidan under "medborgarbudget" eller via länken här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar